Duniaku Duniaku

Duniaku dunia tanpa sempadan. Di sini imaginasi, idea, angan-angan, impian, dan fantasi semuanya bebas. Peri-peri? Kuda unicorn? Ya, semuanya ada di DUNIAKU.

Kepada yang dimuliakan,

Calon isteri saya, calon ibu kepada anak-anak saya, calon anak kepada Ibu saya dan calon kakak juga adik buat adik-beradik saya.

Assalamualaikum.

Mohon maaf jikalau saudari tidak selesa akan kehadiran surat ini. Tapi, saya mohon agar saudari membaca dahulu surat ini sehingga habis. Kemudian saya persilakan saudari buang atau bakar ia sekiranya saudari rasa tersinggung akan surat ini.

Saya, yang bernama...... menginginkan saudari......untuk menjadi isteri saya. Saya bukanlah sesiapa melainkan seorang manusia biasa. Di saat ini saya masih ada pekerjaan, akan tetapi saya sendiri tidak tahu apakah saya akan tetap ada pekerjaan kelak. Yang pasti, saya akan berusaha sedaya upaya saya untuk mencari nafkah bagi memenuhi keperluan isteri dan anak-anak saya kelak.

Saya memang masih menyewa rumah. Dan, saya tidak tahu apakah saya akan terus menyewa. Yang pasti, saya akan selalu berusaha agar isteri dan anak-anak saya terlindung dari hujan dan panas.

Sejujurnya, saya hanyalah manusia biasa, yang memiliki banyak kelemahan dan beberapa kelebihan. Saya menginginkan saudari untuk mendampingi saya. Untuk menutupi kelemahan saya, dan mengendalikan kelebihan saya.

Saya hanya manusia biasa dan cinta saya juga biasa sahaja. Oleh sebab itu, saya mengharapkan saudari agar sudi membantu saya untuk memupuk dan merawat cinta saya ini, agar ia menjadi luar biasa.

Saya juga tidak tahu apakah kita nanti dapat bersama-sama hingga ke akhir hayat. Kerana saya tidak tahu suratan jodoh saya. Yang pasti, saya akan berusaha sekuat tenaga saya untuk menjadi suami dan ayah yang baik.

Kenapa saya memilih saudari? Sejujurnya, sampai sekarang saya masih tidak tahu kenapa saya memilih saudari. Yang saya tahu, saya memilih saudari karena Allah. Dan yang pasti, saya mahu menikahi saudari untuk menyempurnakan agama saya, juga sunnah Rasulullah.

Saya tidak berani menjanjikan apa-apa kepada saudari. Akan tetapi,saya mahu berusaha sekuat mungkin untuk menjadi seorang lelaki lebih baik dari saat ini.

Saya mohon agar saudari dapat mempertimbangkan juga mendalami hajat saya ini. Saya juga berharap agar saudari solat istiqarah dahulu sebelum saudari memberikan jawapan saudari kepada saya. Di sini juga, saya ingin memohon maaf kepada saudari atas banyaknya ketidakpastian saya. Sesungguhnya, saya hanyalah manusia biasa dan Allah lah yang Maha Mengetahui akan setiap sesuatu perkara itu. Semoga Allah meredhai saudari juga jalan yang kita tempuhi ini. Amin.

Wassalamualaikum.

Yang ikhlas,
Calon suamimu

5 pendapat menarik:

if she read this, i think she will accept u...insyaAllah...(^_^)

insyaAllah...thanks =)

let she read this. insyaALLAH dipermudahkan. goodluck ;)

thanks Eyqa :)

subhanallah... proud to hv a brother like you... :)

Siapa Aku?

My photo
Sang penglipur lara dari dunia nyata yang terkadang lebih menggemari alam fantasi.

Duniaku Duniaku

Mari bercerita. Mari berimaginasi. Mari berfantasi. Mari berkongsi idea. Ya, mari!

Klik-klik =)

Hall of fame

Blog updates