Duniaku Duniaku

Duniaku dunia tanpa sempadan. Di sini imaginasi, idea, angan-angan, impian, dan fantasi semuanya bebas. Peri-peri? Kuda unicorn? Ya, semuanya ada di DUNIAKU.

Ku mencintaimu lebih dari apa pun...

Meskipun tiada satu orang pun yang tahu

Ku mencintaimu sedalam-dalam hatiku

Meskipun engkau hanya kekasih gelapku...


Tidak kira walau berapa kali pun aku memandangmu, rasa itu akan tetap ada. Rasa yang bersemi tanpa mengira musim. Gembira yang sentiasa bersemi di setiap kehadiranmu. Hatiku menari liar seiring dengan merdunya suaramu memanggilku. Sungguh aku tak peduli pada teriakan rasional akalku. Aku tak dapat menghilangkan rasa ini. Lalu apa yang harus aku lakukan? Aku terlalu mencintaimu untuk berhenti mencinta...


Lalu sampai bila aku akan terus berada di sini?. Terumbang-ambing di antara dua kutub. Berselimut dusta namun bergelumang cinta. Tapi apakah itu cinta? Ketika kau bukanlah milikku. Aku ternafikan seperti mana cinta ini. Tak bererti. Namun aku masih tak dapat melepasmu.



"Aku tak mampu."

"Apa?"

"Menjadi kekasih gelapmu."

"Aku tak dapat menjadikanmu nyata"

"Jadi, apakah cinta kita maya?"


Ku kenali dirinya saat hujan lebat membasahi keringnya Kuala Lumpur. Dingin, namun kehangatan auranya menyelimutiku. Senyumannya, begitu hangat. Dan sejak saat itu, dia adalah matahariku...dan aku, adalah bunga matahari. Bunga yang akan selamanya memandang ke arah matahari itu. Lalu, apakah matahari itu juga memandangku? Atau ia turut menyinari bunga-bunga lain selain aku? Kerana sejujurnya, aku telah jatuh cinta pada matahari itu.


"Aku mencintaimu, kau tahu?"

"Tentu aku tahu. Tapi apakah hanya cinta?"

"Kalau bukan cinta, apa lagi yang kau inginkan?"

"Dunia"

"Bagaimana dapat ku berikan dunia yang bukan milikku sendiri?"

"Jadi, berikanku duniamu."


Aku harap aku dapat memberikannya duniaku. Namun itu sesuatu yang tidak mungkin. Langkahku tidaklah sebebas angin. Aku juga bukanlah matahari, yang bersinar dan memberi cahaya kepada segenap kehidupan. Aku hanyalah pencuri. Yang licik mahu mencuri hatinya. Tapi sebelum itu, dia sudah terlebih dahulu mencuri hatiku.


Kutahu kutakkan slalu ada untukmu...

Disaat engkau merindukan diriku

Kutahu kutakkan bisa memberikanmu waktu

Yang panjang dalam hidupku...


Setiap malam yang ku lalui denganmu bagaikan syurga bagiku. Hanya dalam gelapnya malam aku datang padamu. Sungguh, aku merasa seperti pungguk yang rindukan bulan. Bersembunyi, dan cuma memendam perasaan cintaku padamu dalam gelapnya malam. Tapi, bila lagi kita akan dapat bertemu jika tidak dalam kegelapan? Namun, percayalah... janjiku tak akan pudar seiring pagi yang menjelang. Aku tetap mencintaimu.


Yakinlah bahwa engkau adalah cintaku...

Yang kucari selama ini

Dalam hidupku...

Dan hanya padamu kuberikan sisa cintaku

Yang panjang dalam hidupku...


Kegelapan menggangguku. Tapi hati nuraniku lebih mengganggu.


"Aku tak sanggup lagi."

"Kuatlah untukku"

"Lalu, siapa yang akan menguatkanku?"

"Cintaku"


Aku ingin memilikimu.
Namun, aku tak mampu.
Aku ingin berhenti mencintaimu.
Tapi maaf, aku juga tak mampu.


Kau pergi. Tapi aku ingin mengejarmu. Sanggupkah aku? Adakah aku dapat memberikan duniaku kepadamu? Mampukah aku putuskan rantai yang selama ini mengikatku? Sungguh, aku tak sanggup kehilanganmu.

Biarkan aku pergi.

Jangan pergi.

Biarkan aku memilikimu.


“Apakah kau akan pergi?”

“Apakah kau tidak lagi mencintaiku?”


"Aku mencintaimu. Lebih dari apapun."

"Meskipun tiada satu pun orang yang tahu"

"Aku mencintaimu sedalam-dalamnya hatiku."

"Meskipun kau adalah kekasih gelapku"




~ diolah dari lagu Ungu: Kekasih gelap~

11 pendapat menarik:

wah.. memang pakar betul dlm bab menterjemahkan lagu ya!!huhu

sangat dalam bahasa.besh~

wow...mendalam maksud anda nih. lagu lain plak plz. :)

ieqa: sikit2 la...huhu

alynn: dalam kan? hehe...thanks :)

aidi: lagu lain ye...on the way...hehe

ending dia ape di? kalo ade ending, aku msti ikut ending dia , x kire la +ve or -ve... =( life is sucks..

ending dia?

hmmm...tak lagi jadi kekasih maya sekalipun...

tetap mencinta tapi tak perlu memiliki...rasa tak layak...

tapi yang tak layaknya, ialah si kekasih maya tu...bukan sang pencinta...sbb dia tak pernah hargai cinta sang pencinta...faham?hahaha

so, the important thing is, find someone who appreciate u faithfully =)

p/s - mcm mana tahu aku ada ending? huhu ;p

='(.........

find ye adi....hmmm....susah..

for now berdoa je...

Allah save the best one for u...sbb tu lmbt sikit. chill =)

cinta itu tidak bermakna dimiliki dan memiliki...sadis giler..

yeah...that's the ugly truth...huhu ;p

Siapa Aku?

My photo
Sang penglipur lara dari dunia nyata yang terkadang lebih menggemari alam fantasi.

Duniaku Duniaku

Mari bercerita. Mari berimaginasi. Mari berfantasi. Mari berkongsi idea. Ya, mari!

Klik-klik =)

There was an error in this gadget

Hall of fame

Lawatan

Hai kamu! (^_^)

Pelawat

Cantabile~~~

Interaksi

Bicara hati (^_^)

Mari menonton!

Loading...

Blog updates